ROZHOVOR: Jaroslav Vendl

23. 11. 2015

Sportovní kluby - a cyklistika není výjimkou, se neobejdou bez podpory jak ze strany státních organizací, tak i ze strany podnikatelů a firem. Jednou takovou firmou, která dobře chápe smysl a potřebu sportu pro zdravý rozvoj společnosti a která se rozhodla podporovat cyklistickou tradici v Kolíně je COLOGNIA PRESS, a.s. Jaké důvody vedly vedení společnosti k tomu, že spojila své jméno s aktivitami REMERX-MERIDA TEAMU KOLÍN a se závodem Mistrovství ČR v cyklokrosu mužů a žen 2016 se dozvíte ze zajímavého rozovoru s předsedou představenstva Jaroslavem Vendlem...

Jaroslav Vendl: „Cyklistika v Kolíně zažívá další boom“

Již dlouhodobě je Jaroslav Vendl a jeho firma Colognia press, průmyslová tiskárna, spojena s kolínským cyklokrosem. Proto jsme mu pochopitelně položili několik otázek.

Jste asi jen rekreační cyklista, přesto vás kolo baví hodně. Je tomu tak opravdu?

Ano, kolo mne baví, ale nejsem typický hobík, který na něj usedá pravidelně.

Kolik toho za rok najezdíte, nebo jakému sportu se věnujete více?

Nesleduji kolik kilometrů, ale co na kole zažiji resp. s kým trávím čas na kole, abych spojil příjemné s užitečným. Sport mne baví všeobecně a nevyhraňuji se k jedné disciplíně. Mám rád kromě kola i tenis, jen času není na rozdávání…

Co vás přivedlo k tomu podporovat kolínskou cyklistiku?

Obecně se jako firma snažíme podporovat dobré věci a mezi ty patří rozhodně i podpora sportu, obzvláště podpora dětí a mladých lidí, kteří mají dnes pohybu skutečně málo…

Vím, že vaše firma byla partnerem kolínské cyklistiky již v minulosti. Potom jste se nějaký čas stáhli do ústraní a nyní je vaše pomoc širší. Co zapříčinil váš návrat a jak jste se vůbec ke kolínskému týmu dostali?

Sport na provinční či národní úrovni bez medií nemá významný vliv z marketingového hlediska. Proto děláme věci, které cítíme, že potřebují podporu resp. věci, které dávají smysl. Pochopitelně, že vždy musí být k tomu dva. V našem případě Honza Slavíček, který je tahounem celého cyklistického týmu. Znám se s Honzou spoustu let, tedy je to možná o chloupek jednodušší.

Můžete představit trochu šířeji vaši firmu?

Firma Colognia press je na trhu už 20 let a za tu dobu jsme ušli skutečně obrovský kus cesty až dnes k již tradičnímu výrobci samolepících etiket a flexibilních obalů. V našem segmentu, „narrow web“ jsme dvojkou na českém trhu a jsme vnímáni nejen v Česku jako firma velmi dynamická, ale zároveň významně inovativní. Naše ambice jsou však ještě vyšší.

Považujete cyklokrosové mistrovství ČR za jeden z vrcholů vaší spolupráce?

Samozřejmě. Možná i proto naše kroky směřují k tomuto vyvrcholení nejen sezóny. Zároveň jistě přitáhne spoustu fanoušků tradiční, kolínské cyklistické generace, která ukáže svým dětem a vnoučatům, že cyklistika v Kolíně zažívá další boom.

Letošní sezona zatím týmu Remerx Merida Kolín vychází nadmíru dobře, zvláště Tomáš Paprstka září. Sledujete závody osobně či jen z tisku?

Ano sleduji a o to více, když se snažíme kolínskému cyklokrosu pomáhat.

Všem sportovcům se lépe závodí když jsou povzbuzováni diváky. Budete i vy u tratě šampionátu?

Jistě. Mám již v kalendáři datum zaškrtnut a osobně se velmi těším. Je to tak trochu i srdeční záležitost a věřím, že nejen já, ale i mnoho dalších patriotů si přijde zafandit.

Kdyby jste si mohl zatipovat, kdo vyhraje kolínský šampionát?

Viděl jsem dva poslední závody v Táboře a v Lounech a ze špičky tam může být minimálně pět lidí. Pochopitelně, nejraději bychom viděli na bedně nejvýše Tomáše Paprstku.

V Kolíně se daří cyklokrosu, ale i cross country. Čeho jste větším příznivcem?

Vzhledem k tomu, že cross country je osobně mou nejbližší z cyklistických disciplín… Mám rád ale závody a soutěžení obecně, tedy můžu-li se podívat na dobrý, hlavně zajímavý závod.

Úspěchy slaví šéf Remerxu Merida Kolín Jan Slavíček hlavně při práci s mládeží. Je to jeden z momentů, že právě jeho tým podporujete?

Naprosto. To je velmi zásadní a jak bylo již řečeno, u dětí to všechno začíná a věřím, že v budoucnu více firem pochopí, že se investice do dětí a mladých lidí vrátí. Ostatně tak to platí nejen ve sportu.

(Rozhovor vedl jaroslav Cícha)

 

COLOGNIA PRESS, a.s.

Firemní motto: Šaty dělají člověka a etikety zase produkty. Šaty s vámi vybereme velmi rádi, ale v samolepkách jsme přeci jen mnohem více doma.

Vyrábíme samolepicí etikety, visačky, vstupenky a obaly v kotoučích i v arších. Specializujeme se na grafické etikety, etikety bez tisku, bezpečnostní etikety, RFID etikety včetně reliéfního tisku, hologramů, ochranných prvků a personifikace.

  • Bezpečnostní etikety - ochrání vaše produkty pomocí holografické ražby, barvy viditelné pouze pod UV světlem, velmi drobného písma či sofistikovaných výseků.
  • DPG - obaly se speciální značkou, která umožňuje vrátit zálohovanou plastovou lahev.
  • Flexibilní obaly - obaly z certifikovaného materiálu EU pro potravinářství.
  • Horká a studená ražba - zušlechťovací technologie, které výrobkům dodají lesk.
  • Rotační tisk - dodává etiketám punc luxusní značky, na etikety tiskneme i Braillovo písmo.
  • Digitální tisk - nabízí vysokou odolnost proti otěru i teplotě, včetně vlivu slunce nebo sterilizaci.
  • Peel off - odlepitelené etikety, které skrývají druhou etiketu.
  • Wach off - transparentní etikety, které je možné pomocí vody smýt.

Více informací o firmě COLOGNIA PRESS, a.s. najdete na webu www.etikety.cz

 

Zpět